Godine nisu bitne!

godine-nisu-važne

Mislim, jesu… budimo iskreni. Kada prevalite određenu godinažu, rođendani više nemaju onaj veseli štih i ne bude želju za organiziranjem kojekakvih ludih tuluma, već ste potiho zahvalni što je još uvijek sve okej, ništa vas ne boli i možete se sagnuti po šlapu kad se zavuče ispod kreveta.

No, unatoč brojčanoj oznaci koja označava vaš datum proizvodnje, godine mogu i ne moraju predstavljati problem u bilo čemu čime ste se odlučili baviti. Ok, postati pilot jumbo jeta u pedesetima je malo teže, ali okrenuti neke životne navike i početi se baviti nečime što će vam omogućiti još puno svjećica na torti, to uvijek stignete.

U jednom filmu imena ‘Vanilla Sky’ glavni junak u jednom trenutku kaže – svaki protekli trenutak propuštena je prilika za okrenuti sve naglavačke. Iako zvuči kao da je napisana u nekom jeftinom priručniku za samopomoć, a ne u filmu u kojem glumi Tom Cruise, ova rečenica zapravo je jako dobra startna točka za retke koji će uslijediti. Aktivno bavljenje nekim sportom (pod čime mislimo na rekreativno upražnjavanje kvalitetne aerobne aktivnosti) čini vas agilnijim, fokusiranijim i, što je apsolutno najbitnije – mlađim! Nema te kreme niti tablete koja se može mjeriti s učincima redovite tjelovježbe, nema te dijete koja može tako dobro regulirati kilažu kao dobro izbalansirani plan treninga. Eto, nema. Nismo potvrdili mi, nego znanstvenici.

Prije nekog vremena izašao je članak u kojem su liječnici analizirali kvadricepse tri osobe: 74-godišnjaka koji se ne bavi nikakvim sportom (osim možda šahom u parku s kolegama penzićima), 74-godišnjeg triatlonca i 40-godišnjeg triatlonca. Napravili su pregled tog mišića magnetnom rezonancom i došli do zaključka koji je u najmanju ruku fascinantan – dok je mišić prvog iz skupine – čovjeka u poznim godinama koji nije sportski aktivan – bio kompletno atrofirao, MR dvojice preostalih bio je identičan i pokazivao kvalitetnu mišićnu masu u punom presjeku! Ako ne vjerujete nama na riječ, bacite pogled na fotografije u nastavku. Ova fascinantna studija zapravo je dokazala ono što svi već znamo ali premalo ljudi stvarno i provodi u djelo – sport nas čini mlađima, i to ne samo fizički.

Ako popričate s nekom osobom koja je zašla u osmo desetljeće života i aktivno trči ili se bavi nekim drugim sportom, imat ćete osjećaj da razgovarate s nekim mladićem punim elana, energije, punim planova i očekivanja. Nerijetko će takva osoba podijeliti s vama mišljenje «kako ne razumije svoje vršnjake koji samo sjede doma i gledaju Lud, Zbunjen, Normalan» i zajedno će s vama veselo ćakulati o utrkama koje dolazi i osobnim rekordima koje namjerava skinuti. Nadalje, trčanje povoljno djeluje na odgodu pojave staračke demencije, no nemamo ni vremena ni prostora ovdje sada prenijeti studiju koja je to dokazala. Ali ako imate volje, proguglajte.

Znači, što smo naučili u ovom kratkom tekstu:

  • Trčanjem se možete početi baviti kada god želite
  • Trčanjem regulirate tjelesnu masu
  • Trčanjem održavate tijelo mlađim
  • Trčanjem održavate mozak mlađim
  • Trčanjem stječete gomilu novih, isto tako aktivnih ljudi kao što ste vi

Sve razloge za napraviti vaš prvi trening smo vam dali i ostalo je samo još jedno pitanje koje čeka odgovor:

Što još čekate? 🙂

Start typing and press Enter to search