Doznajte koliko sati sna treba svaki trkač

koliko-sati-sna-treba-svaki-trkac

Svi znamo koliko je dobar san bitan za produktivan dan. Ima li razlike u količini sna koju treba običan hodač u odnosu na aktivnog trkača? Evo što kaže znanost.

Između teorije i prakse su vaše navike

Istraživanja su pokazala da prosječna osoba treba oko 7 sati sna, dok fizički aktivna osoba (čitaj: svi mi koji skupljamo kilometre) treba najmanje 8 pa čak do 10 sati sna. I dok ovo zvuči sjajno na papiru, nekako je teško to uglaviti u dnevni raspored.

Za usporedbu, ako se ustajete u sedam ujutro, to bi značilo da biste već u 21 sat trebali snivati, odnosno najkasnije u 20:30 biti u krevetu. Da, dobro je to za zdravlje, ali uzmete li u obzir današnji tempo života, ispada da nakon treninga stignete obaviti tuširanje, eventualno nešto sitno pojesti i odmah u krevet. Teoretski sjajno, praktično malo teže. Ali eto, tako bi trebalo biti.

Mobitel ostavite po strani

Kad legnemo u krevet, trebali bismo po strani ostaviti mobitel i bilo kakvu interakciju na društvenim mrežama.

Ne znamo jesu li znanstvenici računali da prije spavanja, prosječan trkač na Instagram mora postaviti slike s današnjeg treninga, a na Facebook screenshot Garmina da se pohvali koliko je istrčao. Ako nisu, trebali bi. Dobro, priznajemo, ipak lakše izvedivo nego točka 1.

Kvalitetno (i dovoljno) spavajte

Kažu da je kvalitetu sna najbolje odrediti prema tome kako se osjećate ujutro – ako ste strgani, niste dobro spavali. Ako se budite kao trkači iz promo spotova Nikea i Adidasa koji se sretno rastežu i s osmijehom kreću kuhati kavu, onda vam je lako.

Ako se, pak, kao većina budite i još pola sata jamrate “kako ćete danas već u osam sati biti u krevetu” (što se nikada ne dogodi), onda niste dobro spavali. I opet se vraćamo na točku 1.

Izbjegavajte tešku hranu

Teško je kvalitetno spavati ako ste želucu, prije odlaska u krevet, dali zadatak da probavlja ekstra ljutu pizzu s dodanim vrhnjem i kulenom.

Ako već morate jesti nešto navečer, pojedite nešto lagano i po mogućnosti s naglaskom na proteine – posni sir, malo tune (iscijeđene) ili mozzarelle utažit će vam glad, a da se ne mučite s probavljanjem tone suvišne hrane preko noći.

Zamračite sobu

Super savjet. Inače je poznato da ljudi liježu u krevet u sobi osvijetljenoj kao Betlehem.

No, iako se ovo podrazumijeva u većini slučajeva, dosta ljudi ima naviku ostaviti TV da im cvrkuće do kasno u noć. Iako vam možda pomaže da zaspete, barem namjestite timer da vam ugasi TV pola sata kasnije.

Ako želite biti potpuno sigurni, zamračite sobu, upalite samo lampu pored kreveta i čitajte knjigu u tišini. Ako čitate neki skandinavski triler možda nećete zaspati do jutra… no, ako se odlučite za neko štivo poput Ustava Republike Hrvatske, garantiramo san u roku od 3 minute.

Mislite na sebe (i uplaćenu startninu)

Ukratko, sve ovo što je nabrojano odnosi se i na netrkače i na trkače. San je prilično bitan faktor koji određuje kako ćemo se osjećati tijekom cijelog dana.

Dodatno, ako vas za vikend čeka neki naporan trening ili utrka, ovih biste se natuknica trebali religiozno pridržavati. Ne želite da se dogodi situacija u kojoj, kad opali startni pištolj, svi krenu i jedino vi ostanete sklupčani pored ceste. Naravno, snivajući snom pravednika jer je sinoć kolega slavio rođenje sina i vi ste direktno nakon fešte došli na utrku.

Šteta startnine!

Start typing and press Enter to search